Tien jaar praten, twee jaar bouwen 😖. Inspraak grootste rem van uitbouw stroomnet.

June 8
44 mins

View Transcript

Episode Description

Het Nederlandse stroomnet staat nóg meer onder hoogspanning. Na bedrijven krijgen nu ook particulieren te maken met netcongestie. We lezen helaas ook steeds vaker over bedrijven die het niet meer volhouden door de energiekosten. Om duidelijk te krijgen hoe de energietransitie ervoor staat, wenden we ons in deze aflevering tot ons heldere licht in donkere tijden: Olof van der Gaag.

In deze aflevering o.a.:

  • Wat gaat er goed?
  • Grootste pijnpunten voor bedrijven
  • Wat we kunnen leren van bedrijven die netcongestie verslaan

Hoofdstukken

00:00 Welkom

02:15 De energietransitie een jaar later: nijpender dan ooit

10:08 Waar hebben bedrijven last van

12:21 Wat we kunnen leren van bedrijven die netcongestie verslaan

17:34 Albert Heijn wil een windmolen bouwen maar dat mag niet

20:00 Flexibiliteit als sleutel tot voorrang op het net

26:34 De Flex-E subsidie

29:34 De papieren transitie: grootste frustratie

31:38 Wat kunnen we leren van Tesla en 400 vleermuizen?

Shownotes
See all episodes